Me-1 Reforma de la carretera general

25 de Julio del 2018. Menorca compta amb una infraestructura viària més segura, més eficaç i perquè no dir-ho més còmoda. Sembla que era ahir quan la gent es manifestava en contra d’aquest projecte… No obstant això ara ningú ho critica, tots usen la carretera i reconeixen una millora en la circulació. 

 

18 de Febrer del 2013. Un grup format per 300 persones es manifesta en contra de les obres de millora de la carretera general, encapçala la protesta el grup ecologista GOB. Aquestes reivindicacions seguiran fins que el Consell modifiqui el projecte i seguirem fent caminades pel voral d’aquesta carretera, han manifestat.

 

4 de Juny de 2009. S’inicien les obres de la variant de Ferreries, un macroprojecte, en el qual es planifica una rotonda de100 metres i un túnel de252 metres. Partits polítics i organitzacions ecològiques veuen favorable aquesta obra que dotarà de més seguretat el tram de carretera que passa pel nucli urbà del municipi.

 

Menorca avui… Aquest projecte que ara ens toca executar és una obra necessària per a la seguretat vial de Menorca, dels menorquins i d’els qui ens visiten cada any. Cada dia que passa resulta més complicat conduir per la carretera, camions, tractors, ciclistes… i cada any augmenta el trànsit de turismes a l’illa, fins i tot en temporada baixa. En ocasions sentim que per estalviar-te uns minuts no fa falta fer aquesta reforma o que per a tres mesos d’estiu amb trànsit dens, no fa falta modificar res… Doncs per aquesta mateixa regla, per a tres mesos d’estiu, perquè obrir els hotels? Perquè augmentar els vols? Hi ha persones en aquesta illa que encara no s’han adonat de què vivim, les nostres infraestructures han d’estar preparades perquè circulem tots per elles, locals i visitants.

 

Quants dels que es manifesten agafen el cotxe per desplaçar-se diàriament de Maó a Ciutadella o a alguna altra destinació? Potser són d’aquells que van una vegada al mes i ho programen amb antelació… Totes aquelles persones que agafen el seu cotxe per anar a treballar a un altre municipi, tots els transportistes, taxistes, ciclistes…que usen la carretera diàriament… Ells saben el que és fer la carretera amb trànsit, en hores puntes, amb el perill que comporta, amb els avançaments, els girs a l’esquerra…

 

Què passa que els tècnics als que ha consultat el GOB tenen més autoritat o coneixement sobre el projecte que els propis tècnics del Consell?  Potser saben més que els enginyers de camins que treballen en el projecte de la carretera? Enginyers especialitzats en aquest tipus d’obres i infraestructures, professionals que han treballat en diferents projectes executats a Menorca, projectes que es dissenyen amb la màxima cura pel medi ambient, però parlem d’obres, qualsevol obra precisa de moviments de terres i actuacions sobre el mitjà.

 

És evident que tots els projectes siguin de qui siguin es poden estudiar i rectificar, però siguem seriosos, si es manifesten per aquesta reforma també haurien d’haver-se manifestat per les obres de la variant de Ferreries, una obra de major impacte ambiental, però ningú va sortir al carrer.
Que no ens enganyin, que per ampliar una carretera ningú ens llevarà el títol de Menorca Reserva de Biosfera, ni deixaran de venir turistes, tot el contrari, es milloren les nostres connexions, s’habiliten noves rutes per ciclistes, per poder gaudir d’aquest espai natural del que tant es parla i es dota de major seguretat a l’única via de consideració estatal que té la nostra illa.

 

I ja per finalitzar, si algú té temps i interès per aquest tema, que es posi a comptar quantes rotondes hi ha des Castell a Maó, o de Maó a Sant Lluis, o de Maó a l’aeroport, i així una llarga llista… s’adonaran que en aquesta illa va haver-hi un temps en què solament es pensava en fer rotondes. Ah, no, perdó, que ells els hi deien glorietes!

 

En fi, jo recolzo aquest projecte i tots els que siguin per millorar en seguretat venguin del govern que venguin.

 

Ramón Sintes Vilallonga – Ferreries

X
Send this to a friend