Els ‘punts negres’ de la carretera general

El ple del Consell Insular de Menorca celebrat el passat dia 24 d’abril va rebutjar una proposta, presentada pel Grup Popular, que instava l’equip de govern a prohibir els girs a l’esquerra, a través de carril central, en les entrades a urbanitzacions o zones rurals, on s’hagin produït accidents greus o siguin considerats ‘punts negres’, com és el cas de l’Argentina.

 

Al setembre del 2016, el Grup Popular va interpel·lar el conseller de Mobilitat per conèixer els plans del Consell en relació amb les obres de la carretera general en el tram Maó-Alaior. Cal recordar que l’equip de govern va paralitzar les obres de la carretera a principis de mandat i després va rescindir el contracte amb l’empresa a la qual se li havia adjudicat el projecte. Una decisió política contrària als criteris tècnics dels enginyers, que prioritzaven la seguretat en carretera.

 

El Grup Popular va posar en dubte l’informe -encarregat a una empresa externa- que es va utilitzar per rescindir el contracte, no així el seu contingut ni a qui ho subscrivia. Un dubte que a dia d’avui persisteix perquè no s’ha donat, per part de l’equip de govern, resposta clara sobre aquest tema.

 

Diu l’informe: “Finalment, remarcar de nou, com ja hem dit en les condicions preliminars, la conveniència que els aspectes tècnics d’aquest informe, siguin confirmats per tècnics competents en la matèria, diferents als agents implicats en l’execució de l’obra”. Aquesta conveniència que marca l’informe es va tenir en compte?

 

El Grup Popular ja va manifestar per aquell temps que el Consell Insular de Menorca tractava de buscar arguments per no fer el canvi de sentit a doble nivell de l’Argentina. Un fet que tampoc té molt sentit, atès que es tracta d’una decisió política presa fa ja temps, a pesar que tindrà un cost econòmic per als menorquins i que, lamentablement, no prioritzarà la seguretat viària en la carretera.

 

Cal destacar que de les declaracions del propi conseller es desprèn que el criteri econòmic serà determinant per prendre la decisió del tipus d’enllaç que finalment es construirà, i a diferència de l’anterior projecte, no serà la seguretat el principal criteri a tenir en compte.

 

En sessió plenària del mes de març el Grup Popular va preguntar al conseller de Mobilitat si els girs a l’esquerra en la carretera general quedarien prohibits, com ja va passar durant la interpel·lació al setembre de 2016, no va haver-hi resposta concreta sobre aquest tema. Es va limitar a explicar les possibles alternatives a dur a terme per fer els canvis de sentit.

 

Malgrat existir acords de ple referents a la seguretat viària en l’execució de les obres de la carretera general, no queda clar que els girs a l’esquerra en trams “conflictius” o que es puguin considerar “punts negres” de la Em-1 no quedin prohibits, duent a terme solucions que no prioritzaran la seguretat viària.

 

X
Send this to a friend