El PP Menorca destaca que el Consell ha duplicat la tramitació d’obres d’interès general aquest mandat

La consellera d’Administracions Públiques, Nuria Riera, ha explicat avui que el Govern es va marcar a l’inici de legislatura un objectiu clar: facilitar la vida als ciutadans de Balears a través d’una administració més moderna i propera on els tràmits siguin cada vegada més senzills. Un exemple és el Decret de Simplificació Documental, que va entrar en vigor el passat 13 de maig.

 

Nuria Riera ha fet aquestes declaracions en resposta a una pregunta de la diputada del Grup Parlamentari Popular, Asunción Pons, qui ha destacat que la reactivació econòmica ha estat l’objectiu prioritari del Govern per aquesta legislatura, i això “exigeix i necessita una simplificació dels tràmits administratius i també una major agilitat per tramitar els expedients”.

 

”Es tracta de donar facilitats a inversors i emprenedors, sense suprimir garanties, per recuperar el marc de confiança que es va perdre amb el Govern del Pacte, quan les Balears van liderar els índexs d’inseguretat jurídica de tota Espanya”, ha dit Pons.

 

Ha lamentat que en aquests moments ens trobem amb partits que critiquen al Consell de Menorca perquè durant aquest mandat ha duplicat les autoritzacions per a obres d’interès general, amb fets tan significatius com que l’equip de govern insular del PP a Menorca rep avui 27 projectes anuals respecte als només dotze de mitjana de l’anterior govern PSOE-PSM.

 

”Tot això és possible perquè tant el Govern Balear com els Consells Insulars governats pel PP actuen amb eficàcia, faciliten les inversions que generen economia productiva i llocs de feina, i tornen a obrir les portes que van tancar aquells Pactes que han passat a la història”, ha assegurat Pons.

 

Des del Govern, aquest avanç en matèria de modernització i simplificació administrativa, es fa en coordinació permanent amb el Govern de l’Estat. El Ministeri d’Hisenda i AA.PP també està impulsant l’Administració electrònica; la plataforma ‘Emprèn en 3’ és un clar exemple.

 

La conselleria d’Administracions Públiques va organitzar el 14 d’octubre una Jornada dirigida a Ajuntaments, Consells Insulars, empresaris, emprenedors, associacions de comerciants i Col·legis Professionals per donar a conèixer el projecte del Govern central.

 

L’objectiu bàsic d’‘Emprèn en 3’ és el de reduir els terminis per crear empreses, mitjançant la simplificació documental, apostant al màxim per les plataformes informàtiques de les administracions i la seva interconnexió. El projecte s’ha orientat cap a la realitat local, ja que el 80% dels destinataris pertany al comerç minorista.

 

Durant la jornada, la conselleria d’Administracions Públiques va aprofitar per explicar el projecte de Llei d’Activitats Classificades, actualment en tramitació parlamentària, i la seva relació amb ‘Emprendre en3’, ja que tots dos projectes tenen com a objectius la simplificació de tràmits burocràtics per a la creació d’empreses i la reducció de costos i temps. El projecte de llei elimina tràmits i duplicitats, i simplifica els continguts de projectes, la qual cosa permet a més la reducció de costos i un abaratiment de les taxes. Balears ha estat la primera comunitat autònoma on s’ha presentat la plataforma ‘Emprèn en3’.

 

 

X
Send this to a friend