El GPP lamenta la «forta càrrega demagògica» d’un text que «demostra clarament el tipus d’oposició que porten a terme»

El Grup Parlamentari Popular ha lamentat avui, durant la Comissió de Turisme, «la forta càrrega demagògica «continguda en una PNL del Grup Més sobre l’actuació del Govern durant l’avaria que va patir el vaixell Balear Jet el 25 de juny d’enguany i que va impedir operar els tres trajectes que tenia programats entre Ciutadella i Cala Rajada després de les festes de Sant Joan.

 

«Una demagògia – ha dit el diputat Carlos Veramendi – que «demostra clarament el tipus d’oposició que duen a terme». Sobre aquesta avaria, Veramendi ha defensat que «es va tractar d’un fet puntual», i que «gràcies a la rapidesa i a la bona actuació dels tècnics de Ports IB, la direcció general de Ports i Aeroports, la Guàrdia Civil i la Policia Local, es va aconseguir traslladar a totes les persones afectades en el termini rècord de 12 hores».

 

Per contra, el diputat ha recordat que durant una situació similar ocorreguda el 26 de juny de 2007, «els 300 passatgers que també tornaven a casa després de celebrar les festes de Sant Joan, van quedar atrapats al port de Ciutadella i van haver de passar la nit i part del dia següent al port, jornada que la premsa local  va qualificar de ‘caos i indignació’ i on les explicacions oficials i polítiques van brillar per la seva absència».

 

 

D’altra banda, i respecte a l’afirmació recollida en el text dels econacionalistes que no es va facilitar cap resposta ni alternativa, Veramendi ha recordat que la companyia va noliejar un segon vaixell perquè els passatgers poguessin arribar a la destinació, a més de gestionar la presència del servei discrecional d’autobusos i de taxis al port d’Alcúdia per al trasllat de passatgers a Cala Ratjada  «Tot això va anar a càrrec de l’empresa». A més, «des  de Ports IB es va activar un protocol d’actuació per donar solució a la situació generada per l’avaria del vaixell».

 

 

Així mateix, i mentre es donava solució al problema, des del Govern es va avisar a tots els usuaris que arribaven a port de Ciutadella l’incident registrat i de seguida es van habilitar zones d’espera per als passatgers, on van ser atesos.

 
 
 

 

X
Send this to a friend