Bon ball tenim senyors

Mes d’agost, 12:00 del migdia, 27 graus, 90% d’humitat, estic de camí per agafar el cotxe per anar de Maó a Ciutadella, un  recorregut de45 Km, que circulant a una velocitat d’entre 80-90 km/hora, velocitat màxima permesa en l’única via que uneix l’illa de punta a punta, hauria de dur-me uns 30-35 minuts, però això no avança i anem ben apinyats, i el trajecte em suposa 1 hora i 10 minuts. Doncs bé, ‘paciència i a seguir circulant’, que aquesta no serà l’última vegada que hauré de suar tinta fins poder arribar al meu destí.

 

Partint de la base que a Menorca només tenim una única carretera de consideració estatal, la Me-1, per la que hi circulen una mitja de 12.000 vehicles diàriament, és més que necessària una actuació en una via per la qual hi circulem tots, menorquins i visitants. I quan dic visitants, no voldria desaprofitar l’oportunitat per recordar, aquells viatges en cotxe, quan la mala sort t’ha portat a compartir trajecte amb una filera de rent a cars, més interessats per les vistes de la nostra estimada Menorca, que per circular per la carretera, lògic i absolutament normal i contenta n’estic de què vinguin, però com deia abans ‘paciència i a seguir circulant’.

 

Com l’illa ens l’estimem tots però alguns també hi volem viure, considero una prioritat que Menorca disposi d’una infraestructura adequada; hem entès que ja ens podem oblidar del desdoblament, perquè són massa doblers els que s’han d’invertir, però no podem renunciar a un projecte que Madrid paga, un projecte pactat l’any 2007 que suposa una inversió de 30 milions d’euros per a Menorca, i que dotarà la carretera general de major capacitat, més seguretat i major accessibilitat.

 

El Consell Insular de Menorca ha presentat el projecte del tram a millorar entre Maó i Alaior, un projecte que compta amb un carril bici que es situarà pel lateral de la via i que respectarà la topografia del terreny, de ben segur, una millora que aplaudiran els nombrosos ciclistes que pedalegen per l’illa, un camí pel qual també hi podran circular cavalls i vianants, i que connectarà amb rutes ciclistes, amb altres camins, i amb el nostre ric patrimoni talaiòtic.

 

Per cert, el projecte també inclou uns vorals de2,5 metresd’amplària per sentit perquè puguin circular tractors i vehicles de 49CC, així que ja no haurem de creuar els dits per no trobar-nos un tractor i fer cua fins poder avançar amb el perill que això suposava.
Per als crítics que han intentat per tots els mitjans desvirtuar el projecte i que han centrat tota la polèmica en els passos a nivell, més coneguts com a rotondes, m’agradaria destacar que només el tram Maó-Alaior compta amb 67 interseccions, en una via condicionada per una normativa i amb un projecte que ha dissenyat un Enginyer de Camins, és a dir, un tècnic especialitzat en aquest tipus d’obra, i, per cert, el mateix que va dirigir el projecte de la variant de Ferreries. Ara, els que callaven quan es feia una de les obres de major envergadura i impacte que s’han fet mai a Menorca, fan caminades, fan pintades, fan cartells, fan adhesius, fan protestes, en definitiva, fan CAMPANYA… per cert, a tots els al·ludits, què són noves les rotondes a Menorca?

 

Per últim, arribo a la conclusió, que l’únic objectiu que busquen alguns és el de criticar gratuïtament qualsevol projecte que presenti el PP, i dic això perquè una vegada analitzat el passat, veient el present i preveient el futur, queda clar que si ets un ‘govern d’esquerres’ i decideixes projectar una obra que passa per un tram d’ANEI, no passa res, el projecte és l’adequat. En canvi, si un partit de dretes, guanya les eleccions per majoria absoluta, amb un desdoblament de carretera en el seu programa electoral, que no pot dur a terme per una qüestió de pressupost, però presenta un projecte (conveni heretat del govern PSOE-PSM) redactat pels mateixos tècnics del Consell, amb el vist i plau de la Comissió Balear de Medi Ambient, i amb el suport del Degà del Col·legi d’Enginyers de Camins, Canals i Ports, així com de tots els enginyers que han conegut el projecte, i de diferents sectors de la societat menorquina, resulta que ara no està legitimat per poder dur-lo a terme, bon ball tenim senyors!

 

Cristina Sintes – Es Mercadal

 

X
Send this to a friend